Photo from eu2010.es
အဲ့တုန္းက -
(
၉ ) တန္းေအာင္ၿပီး ( ၁၀ ) တန္းခု စတက္မယ္လုပ္ေတာ့ ဝိုင္းေခၚသင္တဲ့သူ Guide
ဌားတဲ့သူေတြ ရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေခတ္က ဝိုင္း တို႕ Guide တို႕ ဆိုတာ
အဲ့ေလာက္ႀကီးထိ ေခတ္မစားေသးဘူး - ေခတ္စားခဲ့ရင္ေတာင္ အဲ့ေလာက္ထိ
ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစု မတတ္ႏိုင္ဘူး - ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစုက ဝင္ေငြနဲ႕
ထြက္ေငြ ဘယ္ေတာ့မွ ကာရန္မညီတဲ့ ဝန္ထမ္းမိသားစု - အေဖ သက္ရွိထင္ရွား
ရွိေပမယ့္ တာဝန္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစု တစ္ကြဲတစ္ျပား ျဖစ္ေနၾကတယ္ -
ဘယ္မွာေနလဲ ဆို ရန္ကုန္လို႕ ေျပာျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေနခဲ့တာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အစြန္အဖ်ား ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ အေျခအေနက
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္းမွာ -
ဒဂံုေတာင္ပိုင္းလို႕
ဆိုလိုက္ရင္ ခုေခတ္ အေျခအေနမွာေတာင္ Taxi သမားေတြ လိုက္မပို႕ခ်င္ၾကဘူး -
ျမန္မာကားေတြ ၾကည့္လိုက္လို႕ ဆင္းဆင္းရဲရဲ အေျခခံ လူတန္းစားေတြကို ျပရင္
ဒဂံုေတာင္ပိုင္းမွာ ေနတယ္လို႕ နာမ္စားသံုးၿပီး ေျပာၾကတယ္ - ဟုတ္ပါတယ္ -
ကၽြန္ေတာ္တို႕က အေျခခံ လူတန္းစားပါ - အဲ့တုန္းက ဒဂံုေတာင္ပိုင္းမွာ ရွိတ့ဲ
ကတၱရာလမ္း ဆိုတာ လက္ခ်ိဳးေရလို႕ ရတယ္ - ဘယ္ေနရာသြားသြား - ဂဝံလမ္း -
ေျမနီလမ္းနဲ႕ လယ္ကြင္းေတြခ်ည္းပဲ - ကၽြန္ေတာ္သြားတဲ့ ေက်ာင္းက အထက ( ၂ )
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္း -
- ေသာက္ေရကန္ရွိတယ္ - ဒါေပမယ့္ မိုးရာသီမွာပဲ ေရျပည့္တယ္
- အလံတိုင္ရွိတယ္ - ဒါေပမယ့္ ၾကယ္ ၁၄ လံုး မရွိဘူး
- ေက်ာင္းအဝင္လမ္းက လြဲရင္ေက်ာင္းဝင္း တစ္ခုလံုးက ခါးဝက္ေလာက္ ရွည္တဲ့ ျမက္ပင္ေတြခ်ည္းပဲ
- ေယာက်ာၤးေလး မိန္းကေလး အိမ္သာခြဲထားေပးေပမယ့္ တံခါးေတြက အလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူး
- မိုးရြာရင္ မုန္႕စားေဈးတန္းဆိုတာ မိုးခိုစရာ ေနရာ မရွိဘူး
-
စာသင္ခန္းက မိုးရာသီေရာက္ရင္ မိုးယိုတာ မိုးပတ္တာေတြေၾကာင့္
သံမံတလင္းမရွိတ့ဲ ေျမႀကီးသားက ဗြက္အရမ္းထၿပီး ေျခေထာက္ေတြကို
ထိုင္ခံုေပၚတင္ၿပီး စာသင္ၾကရတယ္။
မနက္ဆို
၅ နာရီေလာက္ထ ဘတ္စ္ကားတိုးစီးၿပီး ဒဂံုေတာင္ပိုင္းကေန ၿမိဳ႕ထဲ
ပန္းဆိုးတန္းမွာ ရွိတဲ့ က်ဴရွင္ထိ ထမင္းဗူးနဲ႕ က်ဴရွင္တက္ရတယ္ -
ဘာလို႕လည္းဆို အိမ္ျပန္စားဖို႕ အခ်ိန္မေလာက္ဘူး - အျပင္မွာဝယ္စားဖို႕
ပိုက္ဆံမရွိဘူး - ေနာက္ၿပီး အဲ့အခ်ိန္က ဒဂံုေတာင္ပိုင္းကို နာမည္ရ
ဘယ္က်ဴရွင္ ဆရာမွ စာလာမျပၾကဘူး - ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက လာရင္ ခရီးလည္း
အရမ္းေဝးသလို ခါးပိုက္ႏိႈက္နဲ႕ လူဆိုးသူခိုးလည္း အလြန္ေပါတယ္လို႕
ဒဂံုေတာင္ပိုင္းက နာမည္ႀကီးတယ္ - အဲလိုနဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းေတြ
ဖြင့္ေတာ့ ဘာသာစံု က်ဴရွင္ယူဖို႕ အေမေျပာေပမယ့္ အိမ္ရဲ႕ အေျခအေန ေၾကာင့္
သိပၸံတြဲ တစ္ခုပဲ က်ဴရွင္ယူၿပီး ဝိဇၨာတြဲကို ကိုယ့္ဘာသာ က်က္ခဲ့တယ္ -
ေန႕တိုင္း ေက်ာင္းတက္တယ္ - ဘာလို႕လည္း ဆို လူမႈေရး ဘာသာတြဲအတြက္ ေမးစရာ
ဆရာ/ဆရာမ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေက်ာင္းမွာပဲ ရွိတယ္ - အဲ့တုန္းက
ကၽြန္ေတာ္နားမလည္တဲ့ အပိုင္းေတြကို ေက်ာင္းမွာ အျမဲတမ္း စိတ္ရွည္ရွည္
ရွင္းျပေပးတဲ့ ဆရာမ ရွိတယ္ - ဆရာမ နာမည္က "ေဒၚေအမီသန္း" -
ဆရာမ အသင္အျပေကာင္းလို႕ ဝိုင္း ေခၚသင္ၾကတဲ့ သူေတြ ရွိေပမယ့္ ဝိုင္း
မတက္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္လည္း ဆရာမက ေက်ာင္းမွာပဲ စာေတြ
ရွင္းျပေပးတယ္ - ဆရာမ ဘယ္မွာ ရွိေနဦးမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိေတာ့ေပမယ့္
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို ကေန႕အထိ အမွတ္တရ ရွိေနဆဲပါ -
(
၁၀ ) တန္းေအာင္ေတာ့ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ ကိုယ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ပဲ
တက္ခဲ့တယ္ - ေဆးေက်ာင္းဆိုတာ M.B.B.S ေလာက္နဲ႕ ရပ္ေနလို႕ သင့္တာမ်ိဳးမွ
မဟုတ္တာ - သူ႕ေနာက္မွာ M.Med.Sc ဆိုတာ ရွိတယ္ - ေနာက္ M.R.C.P - F.R.C.S -
လိုက္လို႕ မဆံုးႏိုင္တဲ့ ဘြဲ႕ေတြေနာက္မွာ ဒီမိသားစု အေျခအေနနဲ႕ ရပ္တည္ဖို႕
ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး - တကယ္ေတာ့ ဘြဲ႕ဆိုတာ
ပန္းတိုင္တစ္ခုပဲ
- ဆရာဝန္ - အင္ဂ်င္နီယာ - ကြန္ျပဴတာ .... ဆိုတာေတြနဲ႕ တစ္ျခားဘြဲ႕
ေတြဆိုတာ အမည္ျခားနား သြားတာက လြဲရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို
ပိုင္းျဖတ္လို႕ ရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္ဘူး - လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လို ဘြဲ႕မ်ိဳး
ရခဲ့သည္ပဲ ျဖစ္ေစ ကိုယ္ရခဲ့တဲ့ ဘြဲ႕ဟာ လက္ေတြ႕မွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း
ပညာရပ္တစ္ခု အျဖစ္ အသံုးခ်လို႕ မရဘူးဆိုရင္ေတာင္ အဲ့ဒီ ဘြဲ႕ကို သံုးစားလို႕
မရဘူးဆိုၿပီး သတ္မွတ္ပစ္လို႕ မရဘူး - ခုေခတ္ လူငယ္ေတြက အေတြးအေခၚနဲ႕
ခံယူခ်က္ေတြ လြဲမွားေနၾကတယ္ - လူငယ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဘြဲ႕ တစ္ခုရဲ႕
ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေက်ာင္းၿပီးလို႕ လခေကာင္းေကာင္းနဲ႕ အလုပ္ရရွိမႈေပၚ မူတည္ၿပီး
တိုင္းတာေနၾကတယ္ - တကယ္ေတာ့ ဘြဲ႕ ဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ -
( ၁ ) ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း -
( ၂ ) ဆက္စပ္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္း နဲ႕
( ၃ ) က႑အလိုက္ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္မႈ ေတြကို ဆန္းစစ္မွတ္တမ္းတင္ေပးတဲ့ လက္မွတ္တစ္ခုပါ -
ကိုယ့္ႏိုင္ငံက
အဘက္ဘက္က ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အားနည္းေနေသးလို႕ ရရွိတဲ့ ဘြဲ႕နဲ႕ ေလွ်ာ္ညီေအာင္
လုပ္ငန္းခြင္ ရပ္တည္ႏိုင္ခြင့္ အာမခံခ်က္ အျပည့္အဝ မေပးႏိုင္ေသးေပမယ့္
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းေတြ တကၠသိုလ္ ေတြက သင္ေပးခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ေတြမွာ
ဘယ္ႏိုင္ငံကိုပဲ သြားသြား ေနာက္ေကာက္မက်ႏိုင္တဲ့ ေတြးေခၚ
ေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း နဲ႕ ဆက္စပ္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းကို
သင္ၾကားေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္ -
ဒါကို
လူငယ္ေတြ သတိမထားမိၾကဘူး - ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရး စနစ္နဲ႕ ဘဝရပ္တည္မႈကို
ႏိုင္ငံျခားသြား ေက်ာင္းတက္မွ ရမယ္ - အဂၤလိပ္လို သင္တဲ့ေက်ာင္းတက္မွ
ဘဝရပ္တည္မႈ ခိုင္မာေတာ့ မလို ထင္ေနၾကတယ္ - ႏိုင္ငံရပ္ျခား တကၠသိုလ္ေတြမွာ
သင္ေပးေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ သင္ခဲ့ဖူးတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြက ပညာေရး
စနစ္ထက္ အားသာခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းလိုပါဘူး -
ဒါေပမယ့္ သူတို႕ေတြႏိုင္ငံမွာ ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရး စနစ္ရွိေနသလဲ -
ဒါကို က်ဳပ္တို႕ ထည့္စဥ္းစားဖို႕ လိုတယ္ - သူတို႕ႏိုင္ငံမွာ ရွိေနတဲ့
ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရး စနစ္ဆိုတာ ေန႕ခ်င္း ညခ်င္း ဥံဳဖြဆိုၿပီး ေရာက္လာတာ
မဟုတ္ဘူး - သူတို႕လည္း ဘာမွမေအာင္ျမင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို အေျခခံအဆင့္ကေန
စခဲ့ရတာပဲ - ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ဆိုတာ သင္ၾကားမႈ ျပည့္စံုယံု
တစ္ခုတည္းနဲ႕ မရဘူး - သင္ယူသူရဲ႕ စိတ္ပါဝင္စားမႈနဲ႕ လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္မႈ
အခ်ိဳးညီမွသာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာေရးစနစ္ တစ္ခု ရရွိႏိုင္တယ္ -
ပညာဆိုတာဟာ
အရင္ ကိုယ့္အရင္, အရင္က ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့သူေတြ ၾကံဳခဲ့ သိခဲ့
မွားခဲ့တာေတြကို စုစည္းမွတ္တမ္းတင္ၿပီး သင္ရိုးတစ္ခုအျဖစ္ ပံုသြင္းထားတာ -
ဒါကို ဘက္ေပါင္းစံုကေန သိေအာင္တတ္ေအာင္ မွ်ေအာင္ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႕
သင္ရိုးေရးဆြဲၿပီး အခ်ိန္နဲ႕ စနစ္တက် သင္ၾကားေစခဲ့ရာ ကေန ပညာေရးစနစ္ဆိုတာ
ေပၚေပါက္လာတယ္ - ပညာဘာလို႕ သင္ရသလဲ - ေနရာတိုင္းမွာ ပညာတတ္ကို ဘာေၾကာင့္
ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္သလဲဆိုေတာ့ ပညာတတ္ဆိုတာ အမွားတစ္ခုကို
ကိုယ္တိုင္မွားယြင္းၿပီးမွ သင္ခန္းစာယူစရာ မလိုပဲ - တစ္ျခား သူတစ္ေယာက္ရဲ႕
အေတြ႕အၾကံဳကို ၾကည့္ၿပီး ေရွာင္ရွားႏိုင္တယ္ - အမွန္အမွားကို
လက္ေတြ႕ဘဝနယ္ပယ္ မဝင္ခင္တည္းက စာေတြ႕သိခဲ့ ၿပီးသားမို႕လို႕ လက္ေတြ႕
လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုကို အစပ်ိဳး
လိုက္တာနဲ႕ မွားႏိုင္သလား မွန္သလား - မွားမွန္းသိလ်က္နဲ႕ ဆက္လုပ္မယ္
ဆိုရင္ေတာင္ ဘယ္လို အက်ိဳးအျပစ္ ရမယ္ - ဒါကို ငါဘယ္လို ရင္ဆိုင္မယ္
ဆိုတာကို ႀကိဳတင္ခန္႕မွန္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ ရွိၾကတယ္ - ဒီစြမ္းရည္ေတြက
ပညာတတ္နဲ႕ ပညာမဲ့ ( ဘြဲ႕ရေပမယ့္ ပညာမတတ္ခဲ့တဲ့သူ ) ၾကားမွာ အဓိက
ကြာျခားသြားတဲ့ အခ်က္ပဲ -
ပညာသင္ယူရျခင္းရဲ႕
အႏွစ္သာရကို တကၠသိုလ္ ေရာက္လာခဲ့တဲ့တိုင္ေအာင္ ဘာေၾကာင့္ စာသင္ေနၾကရသလဲ
ဆိုတာ လူငယ္ေတြ ဂဃနဏ မသိေတာ့ တကၠသိုလ္ တစ္ခုရဲ႕ ပညာေရးစနစ္က နဂို
အားနည္းေနတဲ့ အေျခခံမွာ နားမလည္တာေပါင္းၿပီး ပို ပံုပ်က္သြားတယ္ -
ကိုယ္တက္တဲ့ တကၠသိုလ္ဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ သင္ၾကားေပးေနတဲ့
တကၠသိုလ္ မဟုတ္ေတာ့ရင္ လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္က အလိုလိုေနရင္း ကိုယ္ယူရမယ့္
ဘြဲ႕ကို တန္ဖိုးမထားၾကေတာ့ဘူး - အတန္းခ်ိန္ေတြကို ေရွာင္တယ္ - Practical
ခ်ိန္ေတြကို လူစားထိုးတယ္ - စာေမးပြဲ နီးရင္ နီးစပ္ရာ နီးစပ္ရာ အဆင္ေျပသလို
လုပ္ၿပီး တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ပံုမွန္ ေအာင္ဖို႕ကိုပဲ အားထားၾကေတာ့တယ္ -
စာေမးပြဲေတြ ပံုမွန္ ေအာင္ၿပီး ဘြဲ႕ေတြ ရသြားၾကတာပဲရွိတယ္ - အေပၚမွာ
ေျပာခဲ့တဲ့ သင္ရိုးတစ္ခုကေန သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈ Concept ကို
ရမသြားခဲ့ၾကဘူး - အဲ့ေတာ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က
ေက်ာင္းၿပီးလို႕ ပညာစံုသြားတယ္သာ ဆိုတယ္ တကၠသိုလ္ တစ္ခုက အဓိက ေပးခ်င္တဲ့ (
၁ ) ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း နဲ႕ ( ၂ ) ဆက္စပ္
ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းကို ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ မရခဲ့ၾကသလို ( ၃ ) က႑အလိုက္
ကၽြမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္မႈ ကိုလည္း မရရွိခဲ့ၾကဘူး - က႑အလိုက္
ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္မႈ ဆိုတာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ အားနည္းမႈ
တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႕ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္း မျပည့္စံုႏိုင္မႈေၾကာင့္ ျပည့္ဝတဲ့
ကၽြမ္းက်င္မႈ မရရွိခဲ့ေသးဘူး ဆိုရင္ေတာင္ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ရင္
ျပန္လည္ေလ့လာယူလို႕ ရႏိုင္ၿပီး - ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း နဲ႕ ဆက္စပ္
ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္း မရခဲ့တာက်ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္တဲ့ အခ်ိန္ -
လူအမ်ားနဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ၿပီး လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ လုပ္ေဆာင္တဲ့
အခ်ိန္မွာ အရမ္းကို စကားေျပာသြားၿပီ - ဘြဲ႕ရထားေပမယ့္
ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း - ဆက္စပ္ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းကို ပညာကေန
မရခဲ့ေတာ့ တစ္ခုခုကို အထက္က ခိုင္းလိုက္ရင္ ပိုေကာင္းေအာင္
လုပ္ဖို႕ေနေနသာသာ အမွားကင္းေအာင္ကို မနည္းႀကိဳးစားလာၾကရတယ္ -
ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ ပညာကမရခဲ့တဲ့ အမွားအမွန္ ဆန္းစစ္ပိုင္းျခားမႈနဲ႕
ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ ႏိုင္စြမ္းကို လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္မွ ကိုယ္တိုင္မွားၿပီး
သင္ခန္းစာတစ္ခုအျဖစ္ သင္ယူေနၾကရလို႕ပဲ -
ဒီလို
လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံျခားထြက္ေတာ့လည္း သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ တစ္ခုခုလုပ္တိုင္း
အမွားနဲ႕ မကင္းလို႕ အထက္က မၾကည္ျဖဴ - lvl တူခ်င္း ဆိုရင္ေတာင္
ကိုယ့္ရခ့ဲတဲ့ ပညာရပ္က အေတြ႕အၾကံဳဆိုတာ သူတို႕ေတြထက္
အမ်ားႀကီးနိမ့္သြားလို႕ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အႏွိမ္ခံရနဲ႕ - ေနာက္ဆံုး
မေက်နပ္ခ်က္က ဘယ္လိုေရာက္သြားလဲဆို အင္တာနက္ထဲက လူမႈဆက္ဆံေရး ကြန္ယက္ေတြ -
ႏိုင္ငံေရး ဆိုဒ္ေတြ ... စသျဖင့္ ေရာက္သြား - အဲ့မွာ စိတ္ထဲအခန္႕မသင့္တာနဲ႕
ေတြ႕ရင္ မွားတာဆိုလည္း ဆဲ - မွန္တာ ဆိုလည္း ဆဲ နဲ႕ စိတ္ထြက္ေပါက္ တစ္ခု
ရွာေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္ - ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ ႏိုင္စြမ္း နဲ႕
ဆက္စပ္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္း ဆိုတာေတြက ဘယ္ႏိုင္ငံက ဘယ္ေက်ာင္းသြားသင္သင္
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ကိုယ္သင္ယူရတဲ့ ဘာသာရပ္ကို အပတ္တကုတ္ ေလ့လာဆည္းပူး
အားထုတ္မွ ရတာ - ႏိုင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ၿပီး အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလို
အတန္းခ်ိန္ကိုေရွာင္ - ေက်ာင္းက ပံုမွန္မတက္ - စာေမးပြဲကို နံၾကားေထာက္
က်က္ၿပီး ေျဖဖို႕ ႀကိဳးစားေနရင္ Havard မွာပဲ သြားတက္ဦး ဖြတ္ပဲ ျဖစ္မွာပဲ
ကိုယ္ပိုင္
အရည္အခ်င္းဆိုတာ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ေမြးကတည္းပါလာၿပီး
အဲ့အရည္အခ်င္းဆိုတာ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ရမွ ရႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး -
ႏိုင္ငံျခားမွာပဲ ေက်ာင္းတက္တက္ - ကိုယ့္ႏိုင္ငံတြင္းမွာပဲ ဘြဲ႕ရရ
ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကို ကိုယ့္ဘာသာ တည္ေဆာက္ခန္႕ခြဲႏိုင္တဲ့သူဆိုတာ
တစ္ခ်ိန္မွာ ထိပ္ကို ေရာက္လာတာပဲ - ဒီအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ေရးေနေပမယ့္
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘက္ေပါင္းစံုက ျပည့္စံုေနတဲ့သူ မဟုတ္ေသးဘူး - ကၽြန္ေတာ္လည္း
ခုထက္ထိ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေျခက်ေအာင္ တည္ေဆာက္ေနရတုန္းပဲ - ဒီစာကို
ေရးျဖစ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ခုေခတ္လူငယ္ေတြ ေနာက္တစ္ခ်ိန္မွာ
မိသားစုတည္ေဆာက္ၿပီး မ်ိဳးဆက္ေတြကို ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးၾကမယ့္
မိဘေလာင္းေတြအတြက္ ကိုယ္သိခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳကို စာတစ္ေစာင္အျဖစ္
လက္ဆင့္ကမ္းခ်င္တဲ့ သေဘာပါပဲ -
စိတ္မေကာင္းမိတာ
တစ္ခုက ခုေခတ္မွာ ( ၁၀ ) တန္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ေမးေမး - ကိုယ့္သားသမီး (
၁၀ ) တန္းေရာက္ေနတဲ့ မိဘကိုပဲ ေမးေမး - ( ၁၀ ) တန္းေအာင္ရင္ ဘာလုပ္မလဲပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ - ေက်ာင္းၿပီးရင္ ဘာလုပ္မလဲပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေမးလိုက္မိရင္
တတ္ႏိုင္တဲ့သူဆို ႏိုင္ငံျခားသြား ေက်ာင္းဆက္တက္မယ္နဲ႕ - သာမန္ မိသားစု
တစ္ခုထဲကဆို ႏိုင္ငံျခားသြား အလုပ္လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြပဲ
ႀကီးစိုးေနၾကေတာ့တယ္ - ဘယ္ကျပန္လာလဲဆို ႏိုင္ငံျခား - ဘယ္မွာ
အလုပ္လုပ္လဲဆို ႏိုင္ငံျခား - ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပခ်င္တာ ႏိုင္ငံျခားဆိုတာ
လက္ရွိ မီဒီယာေတြ ေဖာ္ျပေနသလိုမ်ိဳး ဝင္ခ်င္တိုင္းဝင္ - ထြက္ခ်င္တိုင္းထြက္
- ကိုယ္လိုခ်င္သမွ် သင္ေပးမယ့္ တိုင္းျပည္ မဟုတ္ဘူး - ႏိုင္ငံျခားဆိုတာ
ကိုယ့္မွာပညာမရွိ - အေတြးအေခၚမရွိပဲ ရပ္တည္လို႕ ေကာင္းတဲ့ အရပ္ေဒသ မဟုတ္ဘူး
- ႏိုင္ငံျခားက က်ဳပ္တုိ႕လူငယ္ေတြကို လက္ခံေနတယ္ ဆိုတာ သူတို႕
ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ က်ဳပ္တို႕ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ၾကည့္ၿပီး လက္ခံေနတာ -
က်ဳပ္တို႕ ေတာ္ေန တတ္ေနရင္သာ က်ဳပ္တို႕ကို ေနရာေပးရင္ ေပးထားမယ္ -
က်ဳပ္တို႕သာ ဘာစာမွ မတတ္ပဲ အမိႈက္ေကာက္စားတဲ့ အလုပ္လုပ္ၾကည့္ -
ျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္အတြက္ ျပည္ဝင္ခြင့္ကို ေလ်ာေလ်ာရႈရႈနဲ႕ လက္ခံမယ့္
ႏိုင္ငံဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လြဲၿပီး တစ္ျခား ဘယ္ႏိုင္ငံမွ မရွိဘူး -
Photo from life.com
အဲ့ေတာ့ ၿပီးခဲ့တာေတြကို အတိတ္မွာ ခ်န္ထားၿပီး ပစၥဳပၸန္ကို ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ စဥ္းစားစရာ ႏွစ္ခု ရွိလာတယ္ -
(
၁ ) ႏိုင္ငံျခားထြက္မယ့္ လူငယ္ေတြ - ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြ
စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိတဲ့ အရြယ္မွာ တစ္ခ်ိန္လံုး သူမ်ားႏိုင္ငံအတြက္ လုပ္ေပးၿပီး
မီးစာကုန္ေရခမ္း ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့ အရြယ္ေရာက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ျပန္လာၾကေတာ့မွာလား ??
(
၂ ) ဒါမွမဟုတ္ ခုကတည္းက ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ကိုယ္ေပးဆပ္လိုက္ရတဲ့
လူငယ္ဘဝအတြက္ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိရွိနဲ႕ မိမိဘဝ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႕
ႀကိဳးစားၿပီး မီးစာကုန္ေရခမ္း ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့ အရြယ္မတိုင္ခင္
ႏိုင္ငံအတြက္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ကိုယ့္ ျမန္မာမ်ိဳးဆက္အတြက္
ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရေပၚမွာ တစ္ခ်ိန္က ကိုယ္မရခဲ့တဲ့ အခြင့္အလမ္း နဲ႕
ဘဝရပ္တည္မႈကို အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ရရွိႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးခဲ့မလား
??
|
ႏိုင္ငံျခားထြက္ၿပီး
စာသင္ - ႏိုင္ငံျခားမွာ အေျခခ်ဖို႕ ႀကိဳးစားၿပီး - ကိုယ့္လူမ်ိဳးရဲ႕
စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖို႕ မႀကိဳးစားၾကပဲ အဆင္မေျပတိုင္း
ႏိုင္ငံျခားထြက္ဖို႕ခ်ည္း နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ တိုက္တြန္း ေနၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့့
ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာ ေနာက္ဆံုး သက္ႀကီးရြယ္အို - မသန္မစြမ္း နဲ႕ ဘိန္းစား
အရက္သမားပဲ က်န္ခဲ့လိမ့္ေတာ့မယ္ - လူဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ငယ္မေနဘူး -
ခုခ်ိန္မွာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ လူငယ္ဆိုတာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ စြမ္းေဆာင္ရည္
အားလံုးေလ်ာ့က်သြားတဲ့ လူႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ္ - ခုခ်ိန္မွာ ေရွ႕ေရးအတြက္
ႀကိဳတင္မျပင္ဆင္ပဲ ေရလိုက္ငါးလိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ကိုယ့္
အသက္အရြယ္ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်လို႕ မီးစာကုန္ေရခမ္းဖို႕ နီးစပ္လာတဲ့ အခါ
ကိုယ္ေခါင္းခ်မယ့္ ေျမဆိုတာလည္း ကမာၻ႕ေျမပံုေပၚမွာ ရွာေတြ႕
ႏိုင္လိမ့္မယ္ဦးမယ္လို႕ ဘယ္သူမွ မေမွ်ာ္လင့္ၾကပါနဲ႕ေတာ့ -
Credit to KznT.
ကြ်န္ေတာ္လည္း စာမေရးႏိုင္တာမို႔ ကိုေကဇတ္ေရးထားခဲ့ေပးတဲ့ စာေတြ ေကာင္းတဲ့ ပိုစ္႔ေလးေတြကိုပဲ့ ၿပန္မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ညီေလး ေနၿပန္ေကာင္းရင္ေတာ႔ စာၿပန္ေရးပါလိမ့္မယ္။ ခုေတာ႔ နလန္ထကာစမို႔ စာဖတ္သူမ်ား နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
အဆင္ေၿပပါေစ..
သန္႔ဇင္ေဌး
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ.....( ၁ ) ႏိုင္ငံျခားထြက္မယ့္ လူငယ္ေတြ - ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြ စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိတဲ့ အရြယ္မွာ တစ္ခ်ိန္လံုး သူမ်ားႏိုင္ငံအတြက္ လုပ္ေပးၿပီး မီးစာကုန္ေရခမ္း ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့ အရြယ္ေရာက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပန္လာၾကေတာ့မွာလား ??
ReplyDelete( ၂ ) ဒါမွမဟုတ္ ခုကတည္းက ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ကိုယ္ေပးဆပ္လိုက္ရတဲ့ လူငယ္ဘဝအတြက္ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိရွိနဲ႕ မိမိဘဝ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားၿပီး မီးစာကုန္ေရခမ္း ေျခကုန္လက္ပမ္းက်တဲ့ အရြယ္မတိုင္ခင္ ႏိုင္ငံအတြက္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ကိုယ့္ ျမန္မာမ်ိဳးဆက္အတြက္ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရေပၚမွာ တစ္ခ်ိန္က ကိုယ္မရခဲ့တဲ့ အခြင့္အလမ္း နဲ႕ ဘဝရပ္တည္မႈကို အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ရရွိႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးခဲ့မလား ??
ဘယ္သူ႕ဆီက post ကိုပဲယူယူ၊ဘယ္သူဆီက post ကိုပဲ share ပညာေပး post ေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ReplyDeletevery good .
ReplyDeletethank a lot for this post and take care for your healthy
ReplyDeleteအဲလို လူငယ္တုိင္းျမင္တတ္ၿပီး ကိုယ္နုိင္ရာအခန္းက႑ကေန တုိင္းျပည္အတြက္ ဝိုင္းႀကိဳးစားၾကမယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတာေပါ႔
ReplyDeleteႀကိဳဆုိပါတယ္
ေမာင္ဘႀကိဳင္
very good let me share .အားလုံးကုိဖတ္ေစခ်င္လုိ႕...
ReplyDeleteအရမ္းေကာင္းတယ္ဗ်ာ...ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္ဗ်ာ အခုလုိ ပညာေပး post ေလးကိုတင္ေပးလုိ႔...
ReplyDeleteThat's right,but who have higher ability than them, they're breaking to your way.So,somebodies going to foreign for break out it.
ReplyDeletethank a lot
ReplyDeletetake care for your healthy
That's the truth. I really appreciate your article. It is so touching. Let's stop pointing other mistake and the government. Stop waiting for the next generations. Our country will be the better place if we push together before it is too late. Together we can make different.
ReplyDeleteစိတ္ရင္းေစတနာ အမွန္ နဲ႔ျပည့္၀တဲ့siteေလးပါ ဆရာ ေနမင္းေမာင္ နဲ႔ ဆရာ သန္႔ဇင္ေဌး တို႔က က်ေနာ့္ရဲ႔ ဆရာေတြပါ ဆရာတို႔ေက်းဇူးဂါ၀ရ ျပဳပါတယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ReplyDeleteအခုလို ေကာင္းတဲ့ပို႔စ္ေလးကို တင္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြ အတုယူလိုက္နာက်င့္ၾကံစရာေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ပို႔စ္ေလးပါပဲ။ ေနာက္လည္း ဒါမ်ဳိးေလးေတြ တင္ေပးပါဦးေနာ္။
ReplyDeleteေကာင္းလိုက္တာအစ္ကိုေရ................တန္ဖိုးရွိတဲ့ Post ပါပဲဗ်ာ............ေနာက္လဲအခုလိုတင္ေပးပါဦးဗ်ာ....................
ReplyDeleteThanks a lots my brother
ReplyDeleteလွဳိက္လွိဳက္လွဲလွဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ
ReplyDeleteThank you for your post.
ReplyDeleteko naing